Тема. Які комахи з’являються першими навесні
Т.Гільберг та ін. Я досліджую світ. 2 клас. Опрацювати матеріал підручника на с.59-61. Виконати завдання в друкованому зошиті на с.31-32.Можна попрацювати за планом, поданим за посиланням. Там більш розширений матеріал, ніж в підручнику.
1) Інформаційне повідомлення.
Комахи — найчисленніший і найрізноманітніший клас тварин в усьому тваринному царстві. Комах відомо близько 1 мільйона видів. Їх вивчає наука ентомологія.
Тіло комах може мати довжину від 0,2 мм до 33 см, часто з твердими покривами. Тіло комах поділяється на три відділи — головний, грудний і черевний, кожний з яких складається із сегментів (сегменти голови злиті). На голові є пара вусиків (антени), ротові придатки, органи зору; на грудях — три пари членистих ніг і 1-2 пари крил; на кінці черевця — хвостові придатки, іноді жало.
Органи чуття комах дуже різноманітні. Є органи зору — очі та прості вічка, дотику — чуттєві волоски, нюху — ямки та волоски. (Учитель демонструє малюнки.)
2) Робота за підручником (с. 59-60).
— Яку користь має ця інформація?
Вправа «Міркуємо!»
— Що відчуваєте з появою навесні перших метеликів?
Вправа «Додай своє речення»
Учні відгадують загадку про муху, читають про неї текст. Далі кожен учень додає своє речення про муху.
Наприклад:
· Мухи бувають чорні та зелені.
· Мухи постійно літають біля солодощів.
· Мухи можуть жити всюди, де можемо жити ми самі.
3) Робота за підручником (с. 60-61).
Учні читають текст про джмелів.
— Чи спостерігали ви за поведінкою джмелів навесні? Розкажіть про свої спостереження.
4) Стратегія «Семінар читачів».
Алгоритм стратегії
· Мовчазне читання тексту. (Учні читають текст про сонечко та кліщів.)
— Коли прокидаються сонечка?
— Як їх можна впізнати?
— Коли масово з'являються сонечка?
— Що ви дізналися про кліщів?
— Чому їх слід остерігатися?
— Чому після походу до лісу чи парку потрібно ретельно оглядати одяг і тіло?
Висновок. Веснянки, мурахи, метелики, джмелі прокидаються першими. Навесні слід остерігатися комах-паразитів. Поява комах — весняне явище в живій природі.
5) Довідкове бюро.
ЯК ВБЕРЕГТИСЯ ВІД КЛІЩІВ
1. Подбайте про відповідний одяг.
Обов'язково надягніть кепку, панамку, косинку тощо. Бажано надягати світлий однотонний одяг із довгими рукавами, який щільно прилягає до тіла, — так легше буде помітити кліщів і зменшити ризик укусів.
2. Кожні 2 години прогулянки оглядайте себе, аби виявити кліщів.
3. Місце для привалів на природі звільняйте від сухої трави, гілок, хмизу.
4. Після повернення додому відразу змініть і ретельно огляньте одяг, виперіть та випрасуйте його.
Найчастіше кліщі чіпляються до одягу людини, тому можуть присмоктуватись не лише під час перебування на природі, але й згодом, перекочувавши із одягу. Не варто залишати цей одяг біля ліжка чи спати у ньому. Витрушування одягу не рятує від кліщів.
5. Перевірте речі, які принесли з прогулянки (підстилки, сумки тощо).
6. Якщо на природу брали хатнього улюбленця — його також слід оглянути на наявність кліщів.
7. Використовуйте для захисту від кліщів спеціальні засоби. Використовуйте їх перед прогулянкою.
ЯКЩО ВИ ВИЯВИЛИ КЛІЩА НА ШКІРІ...
1. Негайно зверніться до найближчого травмпункту.
Якщо це неможливо, намагайтеся видалити його самостійно: повільно витягніть разом із хоботком, розхитуючи його пальцями, обгорнутими марлевою серветкою, пінцетом чи петлею з нитки, яку слід закріпити найближче до шкіри людини.
2. Після видалення кліща змастіть ранку антисептичним розчином. Якщо залишилася частина кліща, його видаляють стерильною голкою.
Видаленого кліща необхідно помістити на шматок вологої марлі у флакон, пробірку, інший чистий скляний посуд та щільно закрити кришку. Слід провести лабораторні дослідження кліщів на наявність збудників бореліозу.
3. Ретельно вимийте руки з милом.
4. Протягом двох тижнів щоденно вимірюйте температуру тіла, а в разі її підвищення чи виникнення почервоніння на шкірі — зверніться до лікаря.
6) Технологія «Мікрофон»: «Що трапилось, якби...».
— Пофантазуймо, уявімо хоч на одну хвилину, що всі комахи зникли. Що могло б трапитися на нашій планеті? (Відповіді дітей.)
Висновок. У природі всі живі організми пов'язані між собою. Комахи — їжа для багатьох тварин. Вони невід'ємна складова природи. Комах слід берегти!
7) Робота з народними прикметами.
— Природа сама підказує, коли якою буде погода. Птахи, звірі передчувають зміни в атмосфері. Комахи ж змушені бути «синоптиками», бо їхнє існування цілковито залежить від температури, вологості повітря, освітлення. Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. А не летять тому, що багато квіток перед дощем стуляють пелюстки, тому нектар бджола не зможе набрати.
— Які ви знаєте прикмети про комах?
· Якщо восени довго не зникають комахи — зима буде теплою і сніг ляже пізно.
· Мурашки ховаються до мурашника — на грозу.
· Бджоли сидять вдома — на дощ; рано вилітають — на ясний день.
· Жуки дзижчать — на негоду.
· Коники в полі голосно стрекочуть — на посуху.
8) Рубрика «Чи знаєте ви?..».
Учні зачитують повідомлення про комаху сонечко (підручник, с. 61), аналізують зміст.
Тема. Мої навчальні досягнення
М.Захарійчук. Українська мова та читання. 2 клас. Частина 1. Опрацювати матеріал підручника на с.79. Виконати завдання 1, 2 з теми «Мої навчальні досягнення». Повторити правила про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, числівник, прийменник. Виконати завдання в друкованому зошиті на с.41.
Тема. Урок позакласного читання. Іван Малкович «Золотий павучок»
Хрестоматія сучасної української літератури для читання в 1, 2 класах. с.94-99. Прочитати оповідання Івана Малковича «Золотий павучок» (мовчки, напівголосно, вголос). Дати відповіді на запитання:
― Назвіть персонажів твору.
― Які забави полюбляла сім’я?
― Що трапилося в країні?
― Якого свята чекали діти?
― Як цього разу сім’я святкувала Святвечір?
― Про що розповідала мама дітям?
― Хто і чим прикрасив ялинку?
― Який радісний подарунок на Різдво отримали діти?
― Чи сподобався тобі твір Івана Малковича? Чим саме?
Домашнє завдання. Намалювати ілюстрацію до твору Івана Малковича «Золотий павучок».
Тема. Портрет
Чи знаєш ти, що таке портрет?
Розглянь картини Ірини Басалиги. Які емоції зобразила художниця на портретах?
Портрет – жанр образотворчого мистецтва; мальоване, скульптурне або фотографічне зображення людини чи групи людей.
Як ти думаєш, чи бувають музичні портрети?
Послухай твір Дмитра Кабалевського «Три подружки: Пустунка, Плакса, Злюка» за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnvAA2IfORQ
Опиши свої враження від прослуханої музики. Як композитор передав характери дівчат? Чи є серед твоїх друзів схожі особистості?
Музичний портрет – твір, що передає характер героя твору засобами музики.
Прослухайте за посиланнями фрагменти сюїти Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин»:
Слон https://www.youtube.com/watch?v=dG74tPtfjUE
Королівський марш Лева https://www.youtube.com/watch?v=f_Yc8lF83N0
Акваріум https://www.youtube.com/watch?v=BXO_aRxoXGo
Доберіть слова для характеристики образів лева, слона й акваріумних рибок: спокійний, радісний, гордий, повільний, грізний, безтурботний, неповороткий, величний, впевнений, грайливий.
Чи можна сказати, що сюїта К.Сен-Санса – це музичні портрети тварин? Чому?
За посиланням слухати і співати пісню В.Шаїнського на слова Д.Непомнящого (переклад І.Гурської) «До єдиної мами на світі».
https://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/110.html
Як музика передає настрій і характер мамонтеняти?
Якою музикою можна передати твій портрет?
Виконувати організаційні вправи. Повторити різновиди ходьби, бігу. Виконати загально-розвивальні вправи. Виконувати стійку на лопатках із зігнутими та прямими ногами. Грати в рухливі ігри.
https://www.youtube.com/watch?v=T4yeyT327ZQ![]() ![]() | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |